Kuljettaja kysyy, Movit vastaa
Tervetuloa kuljettajien kysymys-vastaus palstalle! Elämme aikaa, jossa lähes kaikki toiminnot ovat siirtyneet digitaalisiksi ja valitettavasti meidän on sopeuduttava tämän päivän teknologian tuomiin muutoksiin. Hyvä uutinen on, että laitteiden ja järjestelmien opettelu voi merkittävästi helpottaa työtämme sekä tarjota valtavia mahdollisuuksia työnteon sujuvoittamiseen ja tehostamiseen, helpottaa ajosuoritusta, sekä parantaa yhteistyötä keskuksen ja kuljettajan välillä.
Enää ei tarvitse käyttää aikaa manuaalisten ajolistojen lukemiseen ja kaikkien muutosten käsin korjaamiseen. Sen sijaan voimme keskittyä enemmän siihen, mikä on tärkeintä – asiakkaiden palvelemiseen ja itse ajosuoritukseen.
Olette varmasti saanut kattavan opastuksen Movit DriveNext applikaation käyttöön, ymmärrämme kuitenkin, että matkan varrella saattaa ilmetä ongelmia ja kysymyksiä. Olemme keränneet tänne kysymyksiä ja vastauksia yleisimpiin ongelma tilanteisiin, joista saat tukea matkasi varrella. Mikäli kysymykseesi ei löydy täältä vastausta, olethan yhteydessä tilauskeskukseen. Päivitämme tätä palstaa ja tarvittaessa palautetta voi antaa palaute@movit.fi. Turvallisia kilometrejä.
Kuljettaja kysyy, Movit vastaa:
Mistä Movit DriveNext applikaation saa?
Kuljettajien applikaation voi android käyttöliittymälle ladata Play kaupasta ilmaiseksi. Applen laitteisiin ei valitettavasti ole vielä yhteensopivaa sovellusta, joten Movit DriveNextiä on käytettävä selaimen kautta.
Olen unohtanut salasanani?
Applikaation kirjautumiskenttien alapuolella oikealla puolella on Unohditko salasanasi -painike. Sitä klikkaamalla voit pyytää sähköpostiisi linkin, jonka avulla voit asentaa itsellesi uuden salasanan. Jos olet unohtanut myös sähköpostiosoitteesi ja/tai käyttäjätunnuksesi, ole yhteydessä tilauskeskukseen. He voivat luoda sinulle kokonaan uudet tunnukset vanhojen tilalle.
Sovelluksen sijainti nappi ei ole vihreä? Paikannus ei toimi.
Olethan sallinnut gps paikannuksen sekä sovellusta ladatessasi että puhelimestasi. Mikäli tästä huolimatta paikannus ei toimi, kokeile liikuttaa autoasi hieman. Toisinaan gps signaaleissa saattaa olla hetkellistä häiriötä, jonka seurauksena paikannus ei hetkellisesti toimi.
Miksi kyytitarjouksia ei tule, jos luen samalla laitteella uutisia?
Sovelluksemme pitää olla laitteella aina päällimmäisenä. Mikäli sovelluksen päälle avaa jonkun muun sovelluksen tai päätyy surffailemaan nettiin, niin applikaatio jää taustalle, eikä ole enää aktiivinen ja kyytitarjouksia ei tule. Siksi onkin hyvin tärkeää, että et tee laitteella mitään muuta, jolla käytät Movit applikaatiota.
Sijoitussarake on tyhjä?
Mikäli jakoasetuksista on määritelty, että tilauksia ei jaeta sijoitusperiaatteen mukaisesti, ei sijoitussarakkeessa kuulukaan olla silloin mitään.
Movit tarjoaa tilausta, vaikka olen varattu tilassa?
Movit ei tarjoa keikkaa, jos auton tila on varattu eli järjestelmä ei tarjoa kahta keikkaa päällekkäin. Tällainen tilanne on kuitenkin mahdollinen esim. siinä tapauksessa, että välittäjä manuaalisesti siirtää / tarjoaa keikkaa autolle, joka on varattu. Luonnollisesti kyseessä on vahinko, tilausta on yritetty todennäköisesti kirjata autoon, joka ei ole saanut sitä esim. normaalikäytäntöjen mukaan kuitattua.
Voinko kirjautua samoilla tunnuksilla useampaan Movit järjestelmään?
Järjestelmäasetuksista voi määritellä, onko samoilla tunnuksilla mahdollista kirjautua useampaan Movit järjestelmään. Lähtökohtaisesti tämä monesti estetään eli käyttäjä voi olla kirjautuneena vain yhteen laitteeseen kerrallaan eli Movittia ei voi siis omilla tunnuksilla avata sekä puhelimeen että tablettiin. Järjestelmäasetuksista tämän muuttaminen on kuitenkin mahdollista. Päätöksen siitä, voiko samoilla tunnuksilla kirjautua useampaan laitteeseen, tekee esim. tilauskeskus.
Millä perustein tilauksia tarjotaan?
Kyytitarjousten määräytymisperuste (etäisyys, pisteet jne.) ovat asetuksista määriteltäviä asioita ja määrittelyn tekee tilauskeskus.
Autoni on vaihtunut, mitä teen.
Autotiedot tulee päivittää, jotta saat autosi vaatimusten perusteella oikeanlaista keikkaa. Lisäksi autotiedot tulee pitää ajan tasalla kuljettajan turvallisuuden varmistamiseksi. Autotiedot päivitetään suoraan tilauskeskukseen.
Olen kirjautunut, mutta kirjautumiseni ei ole enää aktiivinen?
Järjestelmäasetuksista voi säädellä kuljettajien vuoron maksimipituutta. Yleensä tähän on tehty joku rajoite esim. 12 h. Siksi vuoro automaattisesti päättyy, kun aikaraja tulee täyteen.
Jäin ilman tilausta?
Lähtökohtaisesti moniin asioihin on aina looginen selitys, mutta oman mielenrauhan varmistamiseksi on hyvä selvittää haasteen juurisyy. Tilauskeskus on ensisijainen yhteydenottokanava ja sinne kannattaakin soittaa, kun joku asia mietityttää. Ennen sinne soittoa, kannattaa tarkistaa, että olethan varmasti vapaa tilassa, eihän sinulle ole tulossa tilausta, jonka vuoksi et ehdi hoitamaan sitä ennen saapunutta kyytitarjousta, onhan Movit aktiivisena laitteellasi, täytäthän varmasti kyytitarjouksen vaatimukset. Mikäli näistä tilanteista ei löydy syytä sille, että kyytitarjous meni ohi, kannattaa soittaa keskukseen.